Πέμπτη, Απριλίου 11, 2013

Ρατσισμός...


Αγγελία:
Ζητείται Γραμματέας 30-40 ετών για μεγάλη εταιρεία Συμβούλων Επιχειρήσεων με άριστη γνώση Αγγλικών (μητρική γλώσσα) άριστες γνώσεις Η/Υ προϋπηρεσία 5 έως 7 έτη, πτυχίο Σχολής Γραμματέων επιθυμητό.
Πληροφορίες 210 ……….. αποστολή mail ………@......net.gr
Τα βιογραφικά άρχισαν να έρχονται σωρηδόν, το μάτι μου πέφτει σε ένα βιογραφικό εξαιρετικό, εκτός των άλλων έγραφε, Αγγλικά επίπεδο TOEFEL κάτι σαν μητρική γλώσσα πτυχίο Φιλοσοφικής Σχολής Κ.Π.Α. πτυχίο Σχολής γραμματέων, ηλικία 37 ετών, προϋπηρεσία 7 έτη σε εταιρεία Συμβούλων Επιχειρήσεων . Είδα και άλλα, μερικά εξαιρετικά μερικά για κλάματα, ξεκινάω να κλείνω ραντεβού να αρχίσουν οι συνεντεύξεις, πρώτο- πρώτο έχω το βιογραφικό της Στέλλας (έτσι την έλεγαν την κοπέλα).

Τρίτη 14:20 το ραντεβού μου έχει έρθει μέσα στην ζάλη της δουλειάς με χαρτιά να πηγαίνουν και να έρχονται, με τον συνάδελφο να με κυνηγάει να μου εξηγήσει τα προθεσμιακά του Κ.Π.Σ. για τα Real Estate δεν είδα την Στέλλα, είδα όμως κάτι αρκετά παράξενο την ρεσεψιονίστ του ορόφου να είναι μαζί με άλλες δύο Γραμματείς να κρυφομιλούν και να σχολιάζουν κάτι.
Ενημερώνω πως μπορεί να περάσει το ραντεβού, μπαίνω στο γραφείο μου και κλείνω την πόρτα, σε λιγότερο από 3 λεπτά ακούω ένα σιγανό αλλά αποφασιστικό χτύπο στην πόρτα και μπαίνει μέσα η Στέλλα, μια κοπέλα γύρω στο 1.75 καστανή με υπέροχα πράσινα μάτια και μια ήρεμη αύρα που σου έφτιαχνε την διάθεση, ήταν ντυμένη κομψά παρόλο που ήταν λίγο γεματούλα με ένα απλό ταγέρ μαύρο με ένα άσπρο πουκάμισο από μέσα, διακριτικά βαμμένη και το άρωμά της ίσα που έκανε αισθητή την παρουσία του.
Τελειώνει το ραντεβού και συνεχίζω με τα άλλα, το τι τσίρκο πέρασε αλλά και τι εξαίρετες παρουσίες εμφανίστηκαν δεν περιγράφεται.
Μετά από ένα τριήμερο συνεχών ραντεβού και δεδομένου ότι το θέμα της Γραμματέως είναι φλέγον και τσουρουφλίζον κάνω μια επιλογή από τα 400 (προσέξτε τον αριθμό) βιογραφικά και των συναντήσεων και επαναπροσδιορίζω συναντήσεις για την δεύτερη συνέντευξη με την παρουσία του υπεύθυνου για την τελική απόφαση.
Μέσα σε αυτά τα βιογραφικά ήταν και της Στέλλας, η οποία και εμφανίστηκε στην ώρα της.
Στο προθάλαμο πάλι τα ίδια με την ρεσεψιονίστ, βγαίνω την καλημερίζω και της ζητώ να περάσει μέσα, ο υπεύθυνος άργησε επίτηδες και μπαίνοντας μέσα την κοιτάει και αμέσως μου ζητάει να βγω λίγο και να τον συναντήσω στην αίθουσα συσκέψεων, την ψυλλιάστηκα την δουλειά αλλά δεν ήμουν και σίγουρη, από την άλλη ήθελα να δω και που θα το πάει.
- Τι είναι αυτό το «πράμα» που είναι μέσα; Με ρωτάει δηκτικά
- Μια από τις υποψήφιες για την θέση της Γραμματέως του τμήματος του απαντώ
- Αυτή είναι σαν το θωρηκτό Ποτέμκιν, μου λέει πάντα στον ίδιο τόνο, άσε που είναι και παντρεμένη
- Το είδα αυτό, τι σημασία έχει;
- Είναι χοντρή! Έχει παιδί! Και θέλεις να την φέρεις εδώ μέσα;
- Καλά έχει λίγα κιλά παραπανίσια και έχει και ένα πιτσιρίκι, δεν έχει και Η1Ν1, πάντα ήρεμη εγώ Βούδας!!!
- Τι να σου πω, μου απαντά, εσύ το έχεις χάσει τελείως, διώξτην αμέσως να μην την βλέπω.
Όχι χαρά μου, σκέφτηκα, θα σε αφήσω να εξευτελιστείς και να κάνεις εσύ την βρομοδουλειά, οπότε άρχισα να τον δουλεύω με το ανάποδο.
- Έχετε δίκιο, όμως θα πρότεινα δεδομένου ότι έχουμε από τα καλύτερα ονόματα στην πιάτσα σε ότι αφορά το Human Recourse, να περάσουμε μέσα και προϊόντος της κουβέντας να της δώσετε να καταλάβει αυτό που πρέπει μια και είστε καλύτερος χειριστής της επαγγελματικής Γλώσσας από μένα.
- Πέρνα μέσα να κάνεις ένα ιδιαίτερο στο πως αδειάζουν μπάζα, είπε να ύφος χιλίων Καρδιναλίων.
- Λοιπόν κυρία….. της αποκρίθηκε, από το βιογραφικό σας αντιλαμβάνομαι πως η εμπειρία σας θα μας δώσει την ευκαιρία να μιλήσουμε ανοιχτά.
- Παρακαλώ κύριε …… σας ακούω, του είπε ήρεμα
Το πινγκ-πονγκ πήγαινε και ερχόταν ανάμεσά τους η Στέλλα ήταν ενημερωμένη στο έπακρο για τα ζητήματα της Αγοράς σε ότι αφορά το Κ.Π.Σ. καθώς και για τις Κοινοτικές εξελίξεις στα θέματα που αφορούν τον κλάδο, ο δικός μου τα είχε βρει σκούρα, οπότε και άρχισε τις ηλίθιες ερωτήσεις…..
- Κυρία ……. Πόσο ετών είναι το παιδί σας;
- Είναι πέντε ετών
- Φαντάζομαι δεν πηγαίνει ακόμα σχολείο, ποιος το κρατάει;
- Πηγαίνει Νήπιο και όταν απουσιάζουμε το κρατά η μητέρα μου
- Και που μένει η μητέρα σας;
- Στον από πάνω όροφο από εμένα
- Μάλιστα….. να σας ρωτήσω κάτι άλλο….. σκοπεύετε να κάνετε και άλλο παιδί σύντομα; Συγνώμη που το ρωτάω αυτό αλλά εμείς εδώ θα προτιμούσαμε οι υπάλληλοι μας να έχουν όσο το δυνατόν λιγότερες υποχρεώσεις για να είναι αναπόσπαστοι στο έργο τους.
- Καταλαβαίνω απόλυτα τι μου λέτε, τώρα όσον αφορά το θέμα του παιδιού, δεν είμαι σε θέση να σας απαντήσω, δεν μπορώ να γνωρίζω τι θα προκύψει, αλλά εάν και εφόσον συνεργαστούμε να είστε σίγουρος πως θα σας ενημερώσω για αυτή την πιθανότητα.
- Μάλιστα…… καλά σε περίπτωση συνεργασίας θα το δούμε… κάτι άλλο τώρα, ο σύζυγος τι δουλειά κάνει;
- Είναι μεταφραστής στο Υπουργείο Εξωτερικών
- Μάλιστα….. από το βιογραφικό σας βλέπω πως μένετε αρκετά μακριά από την έδρα μας έχετε σκεφτεί πως θα έρχεστε;
- Έχω αυτοκίνητο
- Μάλιστα….. από το ύφος του φαινόταν πως είχε στριμωχτεί διότι ένα – ένα τα επιχειρήματα καταρρίπτονταν οπότε και κάνει το μεγάλο λάθος, κυρία ……. Θέλετε να μου πείτε τα κιλά σας είναι από την εγκυμοσύνη ξεχασμένα ή υπάρχει κάποιο πρόβλημα υγείας;
- Είμαι απολύτως υγιής κύριε…. τα κιλά μου είναι ξεχασμένα από την εγκυμοσύνη και δεδομένου ότι έμεινα σπίτι όλα αυτά τα χρόνια για να μεγαλώσω το παιδί, θέλω να πω, πως ήταν συνειδητή η επιλογή μου να απέχω από κάθε είδους επαγγελματική δραστηριότητα για να μπορέσω να είμαι κοντά στο παιδί μου
- Μάλιστα …… οπότε είστε εκτός των πραγμάτων για αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα, δείτε κυρία….. εμείς εδώ είμαστε ένας όμιλος εταιρειών που…….
- Εσείς εδώ κύριε…… είστε ένας όμιλος εταιρειών που δεν ξέρετε τι θέλετε, έχω καταλάβει από την αρχή πως το πρόβλημά σας δεν είναι ούτε η προϋπηρεσία μου, δεδομένου ότι την αναφέρεται στην αγγελία, ούτε το γεγονός ότι απείχα από την ενεργό επαγγελματική δραστηριότητα λόγω του παιδιού, το πρόβλημά σας κύριε ….. είναι ότι είμαι 1.75 και 98 κιλά! Γιατί δεν με ρωτάτε από την αρχή ή ακόμα καλύτερα γιατί δεν μου λέτε από την αρχή πως έχετε αυτό το πρόβλημα και με ταλαιπωρείται με ατέρμονες συζητήσεις και ερωτήσεις; Εν πάση περιπτώσει κύριε….. ο όμιλος σας δεν μου κάνει για να επεκτείνω την επαγγελματική μου δραστηριότητα αλλά ούτε και τους προσωπικούς μου ορίζοντες, με λίγα λόγια είστε πολύ λίγοι για μένα κύριε….. χάρηκα που σας γνώρισα κυρία μου χαίρεται
Η Στέλλα σηκώθηκε και έφυγε ο δικός μου ακόμα τρέχει από την ξεφτίλα, γραμματέα πήραμε τελικά μια κοπέλα που ακόμα ψάχνει να βρει τον τόνο στο πληκτρολόγιο αλλά ήταν γνωστή του γνωστού, του γνωστού, του γνωστού και είναι σε διαστάσεις μανεκέν, ευτυχώς την πήραν νωρίς σε άλλο τμήμα.
Και ναι πήρα ένα μάθημα για το πώς αδειάζουν τα μπάζα, όπως επίσης κατάλαβα πως είναι να είσαι γυναίκα με παιδί και εργαζόμενη.
Σαν την Στέλλα υπάρχουν χιλιάδες εκεί έξω βορά στον κάθε ένα μ….. σαν τον δικό μου και τι σημαίνει να θες να πετύχεις.
Η Στέλλα με πήρε τηλέφωνο να με ευχαριστήσει για την πρώτη μας συνέντευξη και μου είπε πως το δύσκολο δεν είναι να βρει δουλειά, πήγε πωλήτρια σε ένα μαγαζί με ρούχα για παχουλές, το δύσκολο είναι να είσαι Άνθρωπος…
Όλες λίγο πολύ μοιάζουμε με την Στέλλα. Έχουμε νοιώσει τον ρατσισμό στο πετσί μας, είτε είμαστε γυναίκες είτε άνδρες,
Μην αφήσετε κανένα να σας πατήσει την αυτοπεποίθηση ΕΙΣΤΕ ΜΟΝΑΔΙΚΟΙ !!! 
Σ.Σ Το περιστατικό είναι πραγματικό και συνέβει πριν 5 χρόνια.... 

1 σχόλιο:

Την καλή σας την κουβέντα